Ancalagon Nedir? Kara Ancalagon Hakkında

Kanatlı Ejderlerin En Büyüğü Kara Ancalagon

Kara Ancalagon, Morgoth'un ejderlerinin en büyüğü.
Kara Ancalagon
Kara Lord ve Ancalagon

Tarihi

Öfke Savaşı sırasında, Valar Morgoth'a son darbeyi vurmak için hazırdı.Zafer ellerindeydi, Kara Lord'un Balrogları ve diğer yaratıkları yok edilmişti.Ama tam o sırada, Morgoth kanatlı ejderlerini gökyüzüne saldı, dev Ancalagon ile birlikte.
Kara Ancalagon
Ancalagon'un Yükselişi
Ancalagon Valar'ın kuvvetleri şaşırttı ve onları geri püskürttü, ama bu Earendil'i durdurmadı. Earendil gemisine(Vingilot)  atlayıp Silmaril ile birlikte Ancalagon'a doğru saldırdı ve koskoca ejderi Thangorodrim Dağları'na düşürdü bu sırada kasvetli kuleleri de yıktı geçti.
Earendil ve Ancalagon
Earendil ve Ancalagon
Onun düşüşü ile diğer ejderlerin çoğu düştü.Çok zaman sonra bile Üçüncü Çağ'da Ancalagon kanatlı ejderlerin en büyüğü olarak kabul edilir, ayrıca Gandalf Tek Yüzüğü eritmek için Ancalagon'un ateşinin bile yetmeyeceğini belirtmiştir.
Ancalagon ve Earendil Tasviri
Ancalagon ve Earendil Tasviri
Yazar: Yusuf Kutay Abdal.Okuduğunuz için teşekkürler.

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Hocam yazında Ilk ejderha olan Altın Glarung'tan azıcık bahsetseydin keşke,sonra Yazıyı adam gibi okumayan kişiler gelip yok Ancalagon gelmiş geçmiş en güçlü ejderha felan gibi yorumlarda bulunuyorlar yanımda,ben de diyorum yavrum,kuzum o 3.Çağda Gelmiş geçmiş en büyük ve güçlü ejderha Ilk ejderha olan Altın Glarung diye,yazında az da olsa Glarungtan da bahsedebilirdin sanki,hani Ancalagon Glarungtan sonra Angbad'ın en büyük ve güçlü ejderhası oldu diye,yinede emek var çok begendim yazını eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki yer verebilirdim ama bu yazı Ancalagon odaklı olduğundan belirtmedim.Ayrı bir şekilde fırsatım olursa Glarung ve Smaug hakkında da yazı yazmayı planlıyorum.Hem yazımı hemde siteyi beğendiyseniz lütfen paylaşınız :)

      Sil